
Informujemy, że na mocy porozumienia podpisanego z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, w Urzędzie Gminy Mieleszyn
(I piętro, pokój numer 4) uruchomiony został Punkt Konsultacyjny Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”. W Punkcie istnieje możliwość uzyskania informacji na temat programu, złożenie wniosku oraz jego późniejsze rozliczenie.
Punkt informacyjny czynny w godzinach otwarcia Urzędu Gminy
Prosimy o wcześniejsze ustalenie daty i godziny spotkania pod numerem telefonu:
609 299 022.
Kontakt mailowy: klimat@mieleszyn.pl (w wiadomości prosimy podać imię i nazwisko oraz adres inwestycji).
Przed przyjściem do Urzędu w celu wypełnienia wniosku, należy obowiązkowo zapoznać się z dokumentacją programu, którą można znaleźć na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
PODSTAWOWE INFORMACJE O PROGRAMIE „CZYSTE POWIETRZE”:
„Czyste Powietrze” to kompleksowy program, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Narzędziem w osiągnięciu celu jest dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania oraz beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania. Program skierowany jest do osób fizycznych, które są właścicielami/współwłaścicielami budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w takim budynku lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą.
DO ZŁOŻENIA WNIOSKU W PROGRAMIE NIEZBĘDNE SĄ:
- Aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem (niezbędny do utworzenia konta na Portalu Beneficjenta oraz do złożenia wniosku), bądź dane do swojego profilu zaufanego.
- PESEL swój oraz współmałżonka/współmałżonki.
- Numer księgi wieczystej / dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku).
- Numer działki.
- Przybliżony rok budowy domu/ wystąpienia o pozwolenie na budowę.
- Powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2.
- Wartość dochodu/rodzaj PIT.
- W przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania zaświadczenie wydane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mieleszynie zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy.
- Jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, data wystawienia pierwszej faktury.
- W przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzje podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja).
- W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w budynku/lokalu mieszkalnym, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności.
- W przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, materiałów budowlanych wykorzystanych do np. ocieplenia ścian.
PRZYDATNE LINKI:
https://czystepowietrze.gov.pl/kalkulator-dotacji/ - Kalkulator dotacji
https://kalkulatorczystepowietrze.kape.gov.pl/ - Kalkulator grubości izolacji
PRZYDATNE DOKUMENTY DOT. PROGRAMU "CZYSTE POWIETRZE":
- Program Priorytetowy,
- Załącznik nr 2 PPCP – koszty kwalifikowane,
- Załącznik nr 2a PPCP – koszty kwalifikowane,
- Załącznik nr 2b PPCP – koszty kwalifikowane.
Więcej informacji: https://czystepowietrze.gov.pl/