Gmina
Mieleszyn
zachmurzenie duże 
1°C
a a a
kontrast informacje dla niedosłyszących
AZBEST 2024

 

Likwidacja wyrobów zawierających azbest realizowana jest w Gminie Mieleszyn zgodnie z Regulaminem udzielania finansowania przedsięwzięcia: Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego”  przy udziale środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz środków pochodzących z budżetu Powiatu, Miasta Gniezna i gmin Powiatu Gnieźnieńskiego w 2024 r.

Miejsce składania wniosków: Urząd Gminy Mieleszyn, Mieleszyn 23, 62-212 Mieleszyn

Termin składania wniosków:

a)     30 sierpnia 2024 r. - w przypadku Wnioskodawców prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi, gdy wniosek dotyczy usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynków niemieszkalnych,

b)     30 września 2024 r. – w pozostałych przypadkach, o których mowa w Regulaminie.

Wnioski będą rozpatrywane według kolejności wpływu do urzędu lub do wyczerpania limitów na finansowanie w roku prowadzenia akcji usuwania azbestu.

Finansowaniu podlega 100% kosztów związanych z:

  • rozbiórką (demontażem) elementów budynku zawierającego azbest oraz unieszkodliwieniem i transportem,
  • wyłącznie unieszkodliwieniem i transportem odpadów zgromadzonych na terenie nieruchomości, z zastrzeżeniem, że maksymalna kwota finansowania na realizację zadania wynosi do 10 000 zł brutto dla nieruchomości

Objaśnienia do wniosku

  1. Wnioskodawcy muszą być ujęci w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest – WBDA w tzw. bazie azbestowej.
  2. Wnioskodawca zobowiązany jest, w zależności od charakteru wykonywanych prac, zgłosić lub uzyskać stosowne pozwolenie, jeśli jest to wymagane przepisami prawa budowlanego oraz posiadać protokół odbioru robót i oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego.
  3. W przypadku, gdy wniosek dotyczy usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynków niemieszkalnych, Wnioskodawcy prowadzący działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi zobowiązani są również do załączenia oświadczenia o otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie oraz do złożenia na formularzu będącym załącznikiem do oświadczenia niezbędnych informacji dotyczących tej pomocy. Pomoc nie będzie przyznawana Wnioskodawcom, którzy prowadzą działalność związaną z rybołówstwem.
  4. W przypadku nieruchomości, do których prawo własności przysługuje więcej niż jednej osobie, konieczne jest podpisanie wniosku, jak i spełnienie innych wymogów przewidzianych w regulaminie przez wszystkie te osoby lub załączenie pełnomocnictwa.
  5. W przypadku, gdy Wnioskodawca posiada tytuł prawny inny niż prawo własności lub prawo użytkowania wieczystego, do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela (współwłaścicieli) nieruchomości lub użytkownika wieczystego (współużytkowników wieczystych).
  6. Zgodnie z Regulaminem udzielenia finansowania realizacji przedsięwzięcia: „Likwidacja  wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego” przy udziale środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz środków pochodzących z budżetu powiatu, Miasta Gniezna i Gmin Powiatu Gnieźnieńskiego w 2024 r. Wnioskodawcą jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą , o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (lokalni mieszkańcy) posiadająca lub mające w zarządzie nieruchomość na terenie powiatu gnieźnieńskiego, na której znajdują się wyroby zawierające azbest z wyłączeniem beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

 

Druki do pobrania: 

wniosek

oświadczenie

regulamin 2024

Polecamy